၁၂ႀကိမ္ေျမာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ပံုမွန္အစည္းအေ၀းမ်ားက်င္းပေနၿပီျဖစ္သည္။ အစည္း အေ၀း ပထမေန႔ တြင္ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယ ကႀကီးကႏႈတ္ခြန္း ဆက္အမွာ
စကားေျပာၾကားခ့ဲသည္။ “ယခုျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သည္ ၂၀၁၅ခုႏွစ္၌ အဓိက်သည့္ ဦးေဆာင္အစည္းအေ၀းျဖစ္ေၾကာင္း၊
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ ေရးဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ရွိေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က သတင္ သြင္းခြင့္ရွိသည့္
ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ႏွစ္စဥ္မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ေပးရမည့္ လႊတ္ေတာ္၏အဓိကလုပ္ငန္းတာ၀န္ျဖစ္သည့္အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္း၊ ျပည္ေထာင္စု၏ဘ႑ာေငြအရအသံုးဆိုင္ရာဥပေဒၾကမ္းတို႔ကို စိစစ္
အတည္ျပဳႏိုင္ ေရးမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း နာယကႀကီး၏ မိန္႔ၾကားခ်က္အရသိရွိရပါ သည္။
ေဆာင္ရြက္မည့္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕တို႔၏ ပထမသက္တမ္းကာလ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို
အဆံုးအျဖတ္ေပးမည္ျဖစ္ေပရာ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ႏိုင္ငံသား တို႔ အက်ိဳးစီးပြားအခရာက်လွေပသည္။
၂၆.၁.၂၀၁၅
ရက္ေန႔ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ၂၀၁၅-၁၆ဘ႑ာေရးႏွစ္
ျပည္ေထာင္စုအရအသံုးခန္႔မွန္းေျခေငြစာရင္း၂၀၁၅ ခုႏွစ္ျပည္ေထာင္စုအရအသံုးဆိုင္ရာဥပေဒၾကမ္းကိုတင္သြင္းခ့ဲသည္။
ထိုဥပေဒၾကမ္းကို ၀န္ႀကီး ဌာန အလိုက္အရအသံုးဆိုင္ရာ ဘ႑ာေငြကိစၥရပ္မ်ား၊ GDPအခ်ိဳးႏိႈင္းယွဥ္ျခင္းမ်ား၊
ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းမ်ား လစာတိုးျမွင့္ေပးေရးအေျခအေန အရပ္ရပ္မ်ားေကာက္ခံရရွိသည့္ အခြန္ေငြအေျခအေနမ်ားကိုရွင္းလင္း တင္ျပခ့ဲပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကကလည္း လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ အညီ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟုေၾကညာခ့ဲပါသည္။
ယေန႔လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏တာ၀န္သိမႈ၊တာ၀န္ယူမႈတို႔ႏွင့္အတူ
ႏိႈင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္ ညွိညွိႏိႈင္းႏိႈင္းေဆာင္ ရြက္ေနသည္ကို ျပည္သူအမ်ားမ်က္၀ါးထင္ထင္ေတြ႕ၾကံဳေနၾကရၿပီျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ပါလီမန္ေခတ္က လႊတ္ ေတာ္မ်ား၏ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ခ်ိန္ထိုးတင္ျပလိုပါသည္။
ထိုစဥ္က
၀န္ႀကီးဌာနအသီးသီးသည္ ဘတ္ဂ်က္ႏွစ္ကုန္ဆံုးကာနီးတြင္ ပိုေငြမ်ားျပန္လည္အပ္ႏွံေလ့ရွိ
ၾကသည္။ ပိုေငြျဖစ္ရသည္မွာလည္း ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္စဥ္က သာသာထိုးထိုး ပိုပိုလွ်ံလွ်ံတင္ျပခ့ဲ ေသာ ေၾကာင့္
တကယ္တမ္းသံုးစြဲေသာအခါသံုးမကုန္သျဖင့္ ပုိလွ်ံေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို႔အပ္ႏွံမႈမ်ားမ်ားလာ ေသာအခါ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးကကုန္သေလာက္ေတာင္းရန္ညွိႏႈိင္းေသာ္လည္း မေတာင္းတတ္။ မတင္ျပ တတ္ သျဖင့္
အၾကပ္အတည္းေတြ႔ခ့ဲရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လန္ဒန္မွစီးပြားေရးပညာရွင္တစ္ေယာက္ ကိုပင့္ဖိတ္ကာ
၀န္ႀကီးမ်ားအားဘတ္ဂ်တ္ဆြဲနည္းသင္တန္းေပးေစခ့ဲသည္။ ပညာရွင္က တစ္လခန္႔ႀကိဳးစား ပမ္းစား သင္ၾကားပို႔ခ်ခ့ဲေသာ္
လည္း ၀န္ႀကီးမ်ားက သေဘာေပါက္နား လည္ျခင္းမရွိခ့ဲသည့္အတြက္ အလြယ္ကူဆံုးနည္းလမ္းက်င့္သံုးရန္
ပညာရွင္ကလမ္းညႊန္ခ့ဲသည္။ထိုနည္းမွာ လြန္ခ့ဲေသာသံုးႏွစ္က မိမိတို႔၀န္ႀကီးဌာနအလိုက္ အမွန္တကယ္ကုန္က်ခ့ဲေသာ
အသံုးစရိတ္မ်ားကိုေပါင္း၊ရလဒ္ကိုသံုးႏွင့္စား၊ ရလာသည့္ပ်မ္းမွ်ကိန္းကိုသာ ေတာင္းၾကရန္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ “ဘတ္ဂ်က္ဆိုတာ သံုးနဲ႔စားရတာ ” ၀န္ႀကီးမ်ာသေဘာေပါက္သြားၾက
ေၾကာင္း ရယ္စရာ၊ေမာစရာအျဖစ္မွတ္သားရဖူးပါသည္။
ထို႔အျပင္
ႏွစ္အလိုက္ေခၚယူေသာ ဘတ္ဂ်က္လႊတ္ေတာ္မ်ားကို အမည္ေပးေကာင္းေသာ အမတ္မင္း တို႔က ကင္မြန္းတပ္ေလ့ရွိပါသည္။
၁၉၅၅-၅၆
ဘတ္ဂ်က္လႊတ္ေတာ္ကို ၀ါးခယ္မအမတ္ဗိုလ္ျမေသြးက “ ပဒကုသလ ဘတ္ဂ်တ္”ဟုလည္း
ေကာင္း၊
၁၉၅၆-၅၇ဘတ္ဂ်က္လႊတ္ေတာ္ကို သာယာ၀တီအမတ္ သခင္ခ်စ္ေမာင္(၀ိဓူရသခင္ခ်စ္ေမာင္)က
“ေပါရိသာရဘတ္ဂ်က္” ဟုလည္းေကာင္း ဆီဆီေလ်ာ္ေလ်ာ္အည္ေပးခ့ဲၾကပါသည္။
ပဒကုသလဇာတ္တြင္ရွင္ဘုရင္သည္
ကိုယ့္သန္လ်က္ကိုကိုယ္တိုင္ကိုင္စြဲကာ ပဒကုသလအားရွာေဖြ ခိုင္းခ့ဲသည္။ ထိုစဥ္က လူတိုင္းၾကားဖူးသည့္ “အၾကံရခက္ေလသေနာ္၊ သန္လ်က္ေတာ္ယူသည့္ သူခုိးကိုလ ၊ သူ႔အမ်ိဳးထုတ္ေဖာ္ေျပာရလွ်င္၊
ဓားကုတ္ေပၚမွာ၀ဲ” “သူခိုးက လိမၼာ မ်က္ႏွာႀကီးဟာမို႔၊စနက္မီးပမာ၊
ထိရာကရွပါလိမ့္မယ္ “ ငိုခ်င္းမ်ားေၾကာင့္ပဒကုသလဟုဆိုလိုက္လွ်င္ ဘာကိုဆိုလိုသည္မွန္း
လူထုကနားလည္ သည္။
ထိုက့ဲသို႔
အမတ္မင္း ဗိုလ္ျမေသြးအညႊန္းေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္းအေကာင္ အထည္ေဖာ္ရာတြင္
ဖဆပလ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ပါလီမန္အမတ္မ်ား၊ စီးပြားေရးသမားကန္ထရိုက္တာမ်ား လက္၀ါးခ်င္းရိုက္ကာ
တိုင္းျပည္ဘ႑ာေတြကို ေ၀စားမွ်စားလုပ္ခ့ဲၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိထိမိမိေ၀ဖန္ လိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ေပါရိသာဒသည္
လူသားစားေသာသူျဖစ္သည္။ ေပါရိသာဒဟု ဒ့ဲဒိုးညႊန္းဆိုလိုက္သည္မွာလည္း ဖဆပလအစိုးရ၏အျပဳတ္တိုက္ေရးလမ္းစဥ္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ထိုစဥ္ကေရာင္စံုေသာင္းက်န္းသူမ်ားကို အျပဳတ္ တိုက္ရန္အတြက္ကာကြယ္ေရးအသံုးစရိတ္ကုိ ယခင္ႏွစ္မ်ားထက္ပိုမိုကာတိုးျမွင့္ေတာင္းခံခ့ဲသျဖင့္
ဖဆပလကို ေပါရိသာဒႏွင့္ႏိႈင္းကာေ၀ဖန္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုထိုေသာအမည္ေပးကင္ပြန္းတပ္ေ၀ဖန္မႈမ်ားေၾကာင့္
ဖဆပလအစိုးရသည္ ေနာင္ႏွစ္ ၁၉၅၇-၅၈တြင္ ဘတ္ဂ်က္လႊတ္ေတာ္မေခၚေတာ့ဘဲ သမၼတ၏စာခၽြန္လႊာျဖင့္အတည္ျပဳခ့ဲရေတာ့သည္။
ယေန႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွာမူကား
ပါလီမန္အမတ္မ်ားႏွင့္လံုး၀ျခားနားပါသည္။ “ဘတ္ဂ်က္ မတတ္လႊတ္ေတာ္မကပ္”ႏွင့္ဆိုရိုးစကားရွိေသာ္လည္း
ဘတ္ဂ်က္တတ္၍ လႊတ္ေတာ္ ကပ္ေနၾကၿပီ ျဖစ္ သည္။ ဘတ္ဂ်က္ေရးဆြဲျခင္း၊လႊတ္ေတာ္တြင္ အတည္ျပဳခ်က္ရယူျခင္း၊
သံုးစြဲမႈမွန္၊မမွန္စစ္ေဆးျခင္းမ်ားကို စီးပြားေရးရႈေထာင့္၊လူမႈေရးရႈေထာင့္၊ႏိုင္ငံေရးရႈေထာင့္တို႔မွေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးၾကေပေတာ့မည္။လုပ္ငန္း အဆင့္ဆင့္ကိုေစတနာမွန္၊ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မွန္ႏွင့္ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ႏိုင္ငံသားအက်ိဳးအတြက္ေဆာင္ ရြက္ၾကေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား၏အေျမာ္အျမင္ရွိမႈ၊
ဇြဲလုံ႔လ၀ီရိယရွိမႈမ်ားကို သမိုင္း၌ မွတ္ ေက်ာက္တင္ ႏိုင္ေတာ့မည္ကားမလြဲဧကန္ျဖစ္ေပေတာ့မည္။
ခင္လယ္လယ္ခ်စ္(ျမန္/ဂုဏ္)
No comments:
Post a Comment