ပတ္၀န္းက်င္ဆိုသည္မွာတကယ္အေရးပါသည့္စကားျဖစ္ပါသည္။ လူသားတိုင္း good environmentေကာင္းေသာပတ္၀န္းက်င္မွာက်င္လည္လွ်င္ေကာင္းေသာအရာမ်ားႏွင့္ၾကံဳေတြ႕ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူတကၠသိုလ္တစ္ခုမွာနည္းျပလုပ္စဥ္ ကျဖစ္သည္။စာေရးသူကလည္း ထိုေက်ာင္းကို ေရာက္စဆို ေတာ့ ထိုေက်ာင္းရဲ႕အထာမ်ားကိုမသိပါ။
ထိုေက်ာင္းတြင္ အလြန္ဆိုးေသာ ဆရာ/မမ်ားလက္ေျမွာက္ထားရေသာ ေက်ာင္းသားဆိုးဆိုးမ်ားရွိပါ သည္။ဆရာ/မမ်ားကလည္းအလြန္ဆိုးသည္ဟုသာမွတ္ခ်က္ေပးၿပီး ေပလ်ကန္သေဘာထားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ေက်ာင္းသားမ်ားက ပိုဆိုးေနျခင္းျဖစ္မည္။ ထိုေက်ာင္းသားသည္ ဆိုးသည္မွန္ေသာ္လည္း ပံုသြင္းေပးမည့္ဆရာေကာင္းရွိမည္ဆိုလွ်င္ အင္မတန္ေတာ္ေသာလိမၼာယဥ္ေက်းေသာေက်ာင္းသား ကေလးတစ္ဦးျဖစ္လာမွာအမွန္ပါ။ဆိုးလို႔ဆိုၿပီးဆရာ/မမ်ားကလ်စ္လ်ဴရႈၾကသက့ဲသို႔ အတန္းေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္းေျမွာက္ပင့္ေပးသည့္အတြက္ သူ႔ကိုယ္သူမဟာသူရဲေကာင္းႀကီးထင္ကာဆက္ လက္ဆိုးသြမ္းေနျခင္းပင္။
တစ္ေန႔တြင္စာေရးသူႏွင့္ထိုေက်ာင္းသားတို႔ထိပ္တိုက္ေတြ႕ခ့ဲရျပန္ပါသည္။စာေရးသူက သူတို႔အတန္းကို သင္ခန္းစာ၀င္ေပးရသည္။ေနာက္တစ္ေန႔တြင္စာစီစာကံုး တစ္ပုဒ္ဆီေရးခ့ဲရမည္ဟုမွာ လိုက္သည္။ အေျဖစာအုပ္မ်ားကို အတန္းေခါင္းေဆာင္မွစုစည္းကာ စာေရးသူကိုလာအပ္ရန္မွာခ့ဲသည္။ ထိုေက်ာင္းသားႏွင့္တကြေက်ာင္းသားအနည္းစုမွာ အေျဖလႊာစာအုပ္ထပ္သည့္အထဲတြင္ မပါ၀င္ခ့ဲ ပါ။
ထမင္းစားနားခ်ိန္ ထမင္းစားၿပီးအျပန္တြင္ အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားမ်ားကအေျဖလႊာစာအုပ္ကို လမ္းတြင္ လာေပးပါသည္။ စာေရးသူကထိုသို႔ေပးျခင္းကိုလက္မခံခ့ဲပါ။ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္းမွသာ အေျဖလႊာစာအုပ္ ထပ္ရမည္ဟုေျပာခ့ဲပါသည္။
ထို႔ေနာက္နားေနခန္းတြင္အျခားဆရာမမ်ားႏွင့္စာေဆြးေႏြးေနစဥ္ ထိုေက်ာင္းသားမွအေျဖလႊာစာအုပ္ လာထပ္ပါသည္။စာေရးသူကစည္းကမ္းအတိုင္းအပ္ရန္ေျပာလိုက္သည့္အခါတြင္ ထိုေက်ာင္းသားမွ အေျဖ လႊာစာအုပ္မ်ားကိုနားေနခန္းေရွ႕တြင္ လႊင့္ပစ္လုိက္ပါသည္။
စာေရးသူႏွင့္တကြ ဆရာမမ်ားက ထိုေက်ာင္းသား၏လုပ္ရပ္ကိုအတြက္စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ဆရာမမ်ားက ထိုေက်ာင္းသား၏ဌာနမွဴးထံသြားေရာက္တိုင္ၾကားအသိေပးခ့ဲပါသည္။
ဌာနမွဴးဆရာမမွ စာေရးသူအားေတာင္းပန္ခ့ဲသက့ဲသို႔ ထိုေက်ာင္းသားကိုလည္း ေတာင္းပန္ခိုင္းပါ သည္။ ထိုေက်ာင္းသားသည္ ေတာင္းပန္စရာမလိုေလာက္ေအာင္ သူ႔လုပ္ရပ္မ်ားကမွန္ေနသည္ဟုသာ ထင္ျမင္ေနပါသည္။သူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွသူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္း သူ႕ကိုေျမွာက္ပင့္ကာ ေတာင္းပန္ စရာမလုိ ဘူး ဟု သာတြင္တြင္ေျပာေနပါသည္။
ထိုေက်ာင္းသားပံုစံကလည္း စာေရးသူကိုေတာင္းပန္မည့္ပံုမေပၚပါ။ ရိုက္လွ်င္လည္းခံလိုက္မည္။ ေက်ာင္းထုတ္ခ်င္လည္း ထုတ္ပါေစဆိုသည့္ ဘာမထီပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ေနသည္။ျပသနာ တစ္မ်ိဳးမဟုတ္တစ္မ်ိဳး ႏွင့္ ေက်ာင္းရံုးခန္းကို ခဏခဏေရာက္ဖူးေနျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ သူ႔အဖို႔ေတာ့အဆန္းတၾကယ္ျဖစ္ မေနပါ။
အားလံုးကလည္းထိုေက်ာင္းသားကို ေျမွာက္ပင့္ေပးေနသည့္အတြက္ သူ႔ကိုယ္သူမွန္တယ္ထင္ကာ ဇြတ္ေပကပ္ေနျခင္းပင္။တကယ္ေတာ့ အေျဖလႊာစာအုပ္ကိုလႊင့္ပစ္ျခင္းသည္ ထိုေက်ာင္းသားအတြက္ အမ်ားႀကီးထိခိုက္နစ္နာေစပါသည္။ အဲဒါကိုသူမသိပါ။ဌာနမွဴးဆရာမမွထိုေက်ာင္းသားကို ရွိခိုးေတာင္း ပန္ခိုင္းသည္။ စာေရးသူက သူ႔ကိုအျပစ္မယူပါ။ဆရာတပည့္ၾကားမွာ အျပစ္ယူျခင္း၊ အျပစ္ေပးျခင္းဆိုတာ မ်ိဳး မရွိသင့္ပါ။ မလိမၼာေသာေက်ာင္းသားကိုဆံုးမရမည္မွာ ဆရာ/မတိုင္း၏တာ၀န္ပင္မဟုတ္ပါလား။
ပထမပိုင္းတြင္ထိုေက်ာင္းသားသည္ စာေရးသူကိုၾကည့္သည့္အၾကည့္မွာ စိမ္းေနသည္။ အမုန္းမ်က္၀န္း ႏွင့္ၾကည့္ေနေသာ္လည္း စာေရးသူကေမတၱာမပ်က္ခ့ဲပါ။ သူ႔ကိုလည္းမမုန္းပါ။““ကဲ…သား…သား အခုလုပ္တ့ဲ လုပ္ရပ္ဟာ မွန္ရဲ႕လား စဥ္းစားၾကည့္ပါဦး…”
“တီခ်ယ္က ကၽြန္ေတာ့္အေျဖလႊာစာအုပ္ကိုမွမယူတာ ကၽြန္ေတာ္ကဘာလုပ္ရမွာလဲ..”
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေမးရမည့္ေမးခြန္းမဟုတ္ဟုထင္ျမင္မိပါသည္။
“ဒီမယ္သား..သားလုပ္ရပ္ကလည္းမွန္တယ္။သားသူငယ္ခ်င္းေတြကလည္းသားကိုအားေပးတယ္။ ခုခ်ိန္မွာ ေတာ့သူတို႔ေရွ႕မွာသားကသူရဲေကာင္းႀကီးေပါ့။ဟုတ္လား။ဒါေပမယ့္အဲလိုလုပ္လိုက္လို႔ သားမွာဘာအက်ိဳး မ်ားရသြားသလဲ။ေစာေစာကမင္းတို႔ဌာနမွဴးက မိဘေတြေခၚၿပီးမလိမၼာတ့ဲေက်ာင္းသားကို မိဘေတြဆီျပန္ အပ္မယ္လို႔ ေျပာသြားတယ္မဟုတ္လား။ ဒါဆို သားဘာျဖစ္သြားမလဲ။ သားကိုအားေပးတ့ဲ သူငယ္ခ်င္းေတြ ကေရာ သားကိုဆက္ၿပီးေကာင္းခ်ီးေပးၾကပါဦးမလား။ ကဲ…ေျပာစမ္းပါဦး။
စာေရးသူက ထိုေက်ာင္းသားကို ဂရုဏာမ်က္၀န္းျဖင့္ေစ့ေစ့ၾကည့္ကာေမးလိုက္ပါသည္။ ေမတၱာဆို တာ အလ်ားအနံမရွိေပမယ့္ အသြားအျပန္ရွိသည္ဆိုသည္မွာအမွန္ပင္။ သူ႔အေပၚႏူးည့ံေပ်ာ့ေျပာင္းစြာ ဆက္ဆံခ့ဲသည့္ သူကလည္းရိုက်ိဳးစြာဆက္ဆံလာပါသည္။
“ဟုတ္ပါတယ္ တီခ်ယ္…ကၽြန္ေတာ္မွားသြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းပန္ပါတယ္။ မနက္ကတည္းက စိတ္ရႈပ္ေနလို႔ပါ။ အခုလည္း တီခ်ယ္ကအေျဖလႊာစာအုပ္ကိုမယူေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္းစိတ္ ညစ္သြားလို႔ ပါ ဗ်ာ.. ကၽြန္ေတာ္ထပ္ၿပီးေတာင္းပန္ပါတယ္။”
လူတိုင္းမွာစိတ္ညစ္စရာေတြစိတ္ရႈပ္စရာေတြရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္စိတ္ညစ္စရာေတြကို ဒီလိုထြက္ေပါက္ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မင္းမွားသြားမွာေပါ့။ မင္းကအခုမွငယ္ငယ္ေလးရွိ ေသးတယ္။ ေနာင္ မင္း ၾကံဳေတြ႕ရမွာေတြကအမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္ေလ။ တီခ်ယ္က တီခ်ယ့္တပည့္ကိုခ်စ္လို႔ေျပာတာေနာ္.. အမွားကို အမွားအမွန္ကိုအမွန္အတိုင္းသိေအာင္ေျပာျပတာ။ မင္းတို႔လမ္းမွားမေရာက္ေအာင္ေစာင့္ေရွာက္ ရမွာက တီခ်ယ္တို႔ရဲ႕တာ၀န္မဟုတ္လား…”
“ဟုတ္က့ဲပါ တီခ်ယ္ ကၽြန္ေတာ္ထပ္ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဒါကလည္းကၽြန္ေတာ္အျပစ္ေပးခံရမွာေၾကာက္လို႔ ေတာင္းပန္တာမဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ တကယ္ကိုရင္ထဲကေတာင္းပန္တာပါ..”
“သားကိုသားမွားမွန္းသိလို႔ သားရင္ထဲက လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲေတာင္းပန္တယ္ဆိုရင္ တီခ်ယ္တို႔ကခြင့္ လႊတ္ရ မွာေပါ့။ ဆိုးတယ္ဆိုတာမေကာင္းေပမယ့္ ခြင့္လႊတ္လို႔ရတ့ဲဆိုးနည္းမ်ိဳးနဲ႔ဆိုးလို႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိုက္ရိုင္းတယ္ဆိုတာေတာ့ ဘယ္သူမွလက္မခံဘူးသား…”
မိမိရဲ႕လုပ္ရပ္ဟာ ကိုယ့္ဘ၀မွာအရိပ္လိုလိုက္တတ္တယ္။ ေကာင္းတာ လုပ္ရင္ေကာင္းတ့ဲ အရိပ္ရ ေပမယ့္ မေကာင္းတ့ဲလုပ္ရပ္လုပ္ရင္လည္း မေကာင္းတ့ဲအရိပ္က အၿမဲစိုးမိုးေနတတ္တာပဲ။သား အရင္က ဆိုးခ့ဲတယ္။အဲ.. ဒါေပမယ့္ ခုခ်ိန္ကစၿပီး လိမၼာတ့ဲကေလးအျဖစ္ တီခ်ယ္တို႔သတ္မွတ္လိုက္ၿပီ။ ခုခ်ိန္ကစၿပီး သားကလူလိမၼာေလးျဖစ္သြားၿပီ။ မိမိရဲ႕ေကာင္းက်ိဳး မိမိေက်ာင္းရဲ႕ေကာင္းက်ိဳး၊ မိမိၿမိဳ႕ရြာ၊ မိမိႏိုင္ငံရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးေတြကို သယ္ပိုးမယ့္အနာဂတ္ရဲ႕ေတာက္ပတ့ဲ ၾကယ္ေလးတစ္ပြင့္ျဖစ္သြားၿပီ။
စာေရးသူေျပာသည္မ်ားကို လိုက္နာမွတ္သားေနသည့္ ထိုေက်ာင္းသားေလး၏မ်က္ႏွာသြင္ျပင္ႏွင့္ အမူလြန္ခ့ဲေသာမိနစ္အနည္းငယ္အခ်ိန္ကႏွင့္မတူေတာ့ဘဲ ၾကည္လင္ရႊင္ပ်လာကာလူဆိုး လူမိုက္ကေလး အသြင္မွ လိမၼာယဥ္ေက်းေသာလူငယ္ေလးအသြင္သို႔ေျပာင္းလဲသြားသည္ဟုထင္မိပါသည္။
ပ်က္အစဥ္ျပင္ခဏဟူေသာဆိုရိုးစကားႏွင့္အညီ ေက်ာင္းတြင္နာမည္ဆိုးႏွင့္ေက်ာ္ၾကားေနေသာ ထိုလူ ငယ္ေလးသည္ လိမၼာေသာ စာေတာ္ေသာ လူရည္ခ်ြန္၊လူရည္မြန္ကေလးတစ္ဦးျဖစ္လာခ့ဲသည္။ ထို လူငယ္ေလးကိုၾကည့္ကာ ပီတိျဖစ္ရသည္မွာစာေရးသူပါ။ အေျဖစာအုပ္ကိုလႊင့္ပစ္စဥ္က ေဒါသေရွ႕ထား ကာ သူ႔ကိုဆူပူႀကိမ္းေမာင္းကာ အျပစ္တင္အျပစ္ေျပာခ့ဲမိမည္။အျပစ္ယူခ့ဲမည္ဆိုလွ်င္ ထိုက့ဲသို႔ လိမၼာေသာ စာေတာ္ ေသာကေလးတစ္ဦးဆံုးရံႈးသြားမွာအမွန္ပင္။
လူတိုင္းသည္မိမိကိုယ္ကို အေကာင္းျမင္တတ္ၾက၊ အထင္ႀကီးတတ္ၾကသည္။ ငါစြဲေတာ့ လူတိုင္း မွာရွိၾကပါသည္။ အနည္းႏွင့္အမ်ားသာကြာခ်င္ကြာမည္။ အဲဒါကိုပတ္၀န္းက်င္က ေျမွာက္ပင့္ေပးလွ်င္ ပိုဆိုးမည္။
တကယ္ေတာ့လူတိုင္းသည္ အတၱကိုအေျခခံကာ ငါစြဲရွိသည္မွန္ေသာ္လည္း တစ္ခါတရံမွာ မိမိလုပ္သည္ကိုမွန္ရဲ႕လားဟု စိုးရိမ္တတ္ၾကပါသည္။ထိုအခ်ိန္တြင္ပတ္၀န္းက်င္မွမွားေနလွ်င္ မွားတ့ဲ အေၾကာင္း မေကာင္းလွ်င္မေကာင္းတ့ဲအ ေၾကာင္းေျပာေပးရမည္။ တစ္ခါေျပာလို႔ရခ်င္မွရမည္။ မရလွ်င္ႏွစ္ခါသံုးခါထပ္ေျပာမည္ဆိုပါက မိမိကိုယ္ကိုအထင္ႀကီးေနသူဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ လာမည္။ ျပဳျပင္လာမည္။ ေစတနာႏွင့္ေျပာ မည့္သူမွာလည္းအမုန္းတရားကို လက္ခံႏိုင္မွျဖစ္မည္။ အမုန္းခံႏိုင္ရမည္။
လူဆိုသည္မွာတစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းေနလို႔မရျပန္ပါ။ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းသူငယ္ခ်င္းရွိဖို႔လို အပ္ပါသည္။သို႔ေသာ္ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းရွိရန္ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားရွိရန္လိုအပ္ပါသည္။ မိမိပတ္၀န္း က်င္မွ သူမ်ားက မိမိလုပ္ရပ္မွားမွန္းသိၿပီးအမွားကိုျပင္ႏိုင္ေအာင္ ေျပာဖို႔လိုပါသည္။
လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားအေနျဖင့္ အေကာင္းဆံုးပတ္၀န္းက်င္ရွိသင့္ပါသည္။ လူငယ္ဆိုသည္မွာ တက္ၾကြသည္။ရဲရင့္သည္။စြန္႔စားလိုစိတ္ရွိသည္။ စူးစမ္းလိုစိတ္ရွိသည္။ မလုပ္ဖူးသည္မ်ားကို လက္တ့ဲစမ္း သည့္သေဘာျဖင့္ လုပ္ၾကည့္ခ်င္ၾကသည္။လုပ္သင့္သည္အရာ မလုပ္သင့္သည့္အရာကို မခြဲျခားတတ္။ မခြဲျခားခ်င္ၾက။လုပ္ခ်င္သည္ကိုသာသိၾကသည္။
ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ေတာ္ေသးသည္။ က်ားက်ားမီးယပ္ဆိုသည့္ ပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳးျဖင့္ေတြ႕ပါကလမ္းမွားေရာက္ႏိုင္ေပမည္။ထို႔ေၾကာင့္ေနာင္အနာဂတ္တြင္လင္းလက္ေတာက္ပမည့္ၾကယ္ပြင့္ကေလးမ်ားခရီးဆံုးပန္းတိုင္မေရာက္ခင္ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္မသြားေစဖို႔ရာပတ္၀န္းက်င္ ေကာင္းမ်ားရွိဖို႔လိုအပ္ပါသည္။
ခင္လယ္လယ္ခ်စ္(ျမန္/ဂုဏ္)
No comments:
Post a Comment