၀ါေခါင္လ စာေရးတံမဲပြဲ
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္မွာ ေႏြမိုးေဆာင္းဟူ ၍ ဥတုသံုးလီရွိသက့ဲသို႔ လအားျဖင့္လည္း (၁၂)လ ရွိ ပါသည္။ (၁၂)လရာသီပတ္လံုး လတိုင္းလတိုင္းမွာပြဲေတာ္မ်ားလည္းရွိၾကပါသည္။ ယခုကာလသည္ ၀ါေခါင္ လျဖစ္သျဖင့္ ၀ါေခါင္လတြင္လည္း စာေရးတံမဲပြဲရွိပါသည္။ ၀ါဆို၀ါေခါင္ေရေဖာင္ေဖာင္ဟူသည့္ စကား အတိုင္း ၀ါေခါင္လတြင္ ေကာင္းကင္တစ္ခြင္မွ မိုးသားတိမ္လိပ္တို႔သည္ မိုးအျဖစ္အသြင္ေျပာင္းလဲ ကာ သဲသဲမဲမဲရြာသြန္း သျဖင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားတြင္ ေရမ်ားျပည့္လွ်ံေနသည့္ကာလ လည္းျဖစ္ပါ သည္။၀ါေခါင္ လတြင္သစ္ပင္ပန္းမာလ္မ်ားလည္းအစြမ္းကုန္ဖူးပြင့္ၾကျပန္ပါသည္။လယ္ေတာတြင္လည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေကာက္ စိုက္ၾကသည့္ အခ်ိန္လည္းျဖစ္ပါသည္။
၀ါေခါင္လသည္ ပါဠိဘာသာအားျဖင့္ သီဟရာသီကို ျမန္မာတို႔က သိန္ရာသီဟုေခၚၾကပါသည္။ ဤလ ဤ ရာသီ တြင္ ေကာင္းကင္မွၾကယ္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ျခေသၤ့ရုပ္အသြင္ေတြ႕ျမင္ရသည့္အတြက္ သီဟရာသီ- သိန္ ရာသီ ဟု ေခၚ ျခင္းျဖစ္ကာ သရ၀ဏ္နကၡတ္ထြန္းလင္းေတာက္ပသည့္အခါလည္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ၀ါေခါင္လကို သာ၀ဏ ဟုလည္း ေခၚတြင္ခ့ဲၾကပါသည္။အေၾကာင္းမွာ ဤလတြင္ သာ၀ဏနကၡတ္ သည္ လျပည့္၀န္းႏွင့္ စန္းယွဥ္ ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သာ၀ဏကို သရ၀ဏ္ဟုေခၚၾကပါသည္။ သရ၀ဏ္နကၡတ္စန္းယွဥ္ေသာ သိန္ရာသီ၀ါေခါင္လတြင္ခတၱာပန္းပြင့္သည္ျဖစ္ရာ ၀ါေခါင္လ၏ရာသီပန္း သည္ခတၱာပန္းျဖစ္ပါသည္။ျမန္မာအဘိဓာန္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တြင္ ခတၱာ-န/ခတ္တာ/ ၀ါေခါင္လတြင္ပြင့္ေသာ ဥပင္တစ္မ်ိဳး။ဂမုန္းကိုယ္ရံႀကီးသည္ကား ခတၱာပင္ႏွင့္ သ႑ာန္တူ၏ဟု ေဖာ္ျပထား ပါသည္။ “တဆယ့္ႏွစ္လွ်င္ခ်ီ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီဖြဲ႕ရတုပိုဒ္စံုတြင္ “သိန္ရာသီလမ္း၊ ၀ါေခါင္ဆန္းေသာ္၊ နတ္ပန္းခတၱာ၊ ပြင့္ ၀ါ၀ါႏွင့္”လည္းေကာင္း၊ လက္၀ဲသုႏၵရ၏ ေရွးဆက္ျမင့္ၾကာခ်ီပိုဒ္စံုရတုတြင္ “ ႏူးညြတ္ဖြယ္သာ၊ ခုသန္၀ါကား၊ ခတၱာျဖဴေဖြး၊မစဲေသးလ်က္”ဟုလည္းေကာင္း၊စိႏၱေက်ာ္သူဦးၾသကမူ“နီနီစြတ္၊ျဖဴထြတ္ထြတ္၊ပန္းခတၱာ ႏွင့္ပင္” ဟုလည္းေကာင္း ၀ါေခါင္လ၏ရာသီပန္းျဖစ္သည့္ ခတၱာပန္း၏အလွ ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြဲ႕ဆိုထားသည္ က ိုေတြ႕ရ ပ ါ သည္။
၀ါေခါင္လေရာက္ေသာအခါ ရဟန္း၊သံဃာမ်ားသည္ ဓုတင္မွထြက္ၾကၿပီး ဦးပဥၥင္း၊ကိုရင္ အားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္ လ်က္ရွိၾကကုန္သည္။ ၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ရြာမ်ားေပၚရွိ ဒါယကာ၊ဒါယိကာမမ်ားသည္ ပေဒသာေရႊ အိုးႀကီး မ်ား အလွဴကိုလွဴၾကကုန္သည္။ မယ္ႏွင့္ေမာင္တို႔သည္လည္း ပေဒသာေရႊအိုးႀကီးတလံုးကို ဘယ္လို လွဴရပါမည္ နည္း”ဟု စာေပးမ်ားမွာဖတ္ဖူးပါသည္။ ဓုတင္တို႔မွာ သစ္ပင္ေအာက္တြင္ေနေသာ ရုကၡမူ ဓုတင္၊ သကၤန္းသံုး ထည္သာေဆာင္ေသာ တိစီ၀ရိတ္ဓုတင္၊ တစ္ထိုင္တည္းသာစားေသာ ဓုတင္စသည္တုိ႔ျဖစ္ ပါသည္။ ရဟန္းတို႔သည္ ထိုက့ဲသို႔ ဓုတင္ကိုတည္ေဆာက္ၾကရသျဖင့္ ဆင္းရဲပင္ပန္းလွပါသည္။ ၀ါေခါင္လ သို႔ေရာက္ေသာအခါ ထိုဓုတင္တို႔ကိုေဆာက္တည္ရာမွထြက္ၾကသျဖင့္ သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေနၾက သည္ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါ သည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ…မဟာအတုလမင္းႀကီးေရးဖြဲ႕ထားသည့္“ေမွ်ာ္ေယာင္သာပန္းေတာ့ တယ္၊ ေသာင္ကမ္းငယ္ျပည့္လွ်ံ၊ နဒီငယ္ျခံသည္၊ ျပည္မင္းစံ ေရႊဘံုက၊ အကုန္ထူးတ့ဲ လကိုေလး။ ရာသီသိန္ငယ္၊ ေနမိႏ ၶရ၊ ၀ါေခါင္လမို႔၊ ေတာင္မ်ာ့ထြတ္စြန္၊ သရ၀ဏ္လဲ၊ ေရာင္၀ွန္ေတဇာ၊ ပန္းခတၱာႏွင့္ ခိုင္ညွာပြင့္ၾကဴ၊ တိုင္းျပည္သူတို႔၊လွဴစာေရးတံ၊ သဘင္စံုခံဆဲမို႔၊ လြမ္းရန္ဖြဲ႕ သည္ခ်ိန္ကို ေဒ၀ရိန္ ပဇ ၨဳန္မွဴးက၊ ျမဴးလွတယ္ ေလး ” - သိန္ရာသီ၀ါေခါင္လတြင္ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအိုင္မ်ား တြင္ ေရ မ်ားျပည့္လွ်ံေနသည့္ ကာလ၊ သရ၀ဏ္ စန္းယွဥ္သည့္ကာလ၊ ျပည္သူမ်ားစာေရးတံအလွဴေပး လွဴေသာလထူးလျမတ္ပင္ျဖစ္ ပါေတာ့ သည္။
ခင္လယ္လယ္ခ်စ္(ျမန္/ဂုဏ္)
အခုလို သိခြင့္ရတဲ့အတြက္ အထူးေက ်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ
ReplyDelete