Labels
- ၀တၳဳတို (8)
- ကဗ်ာ (15)
- ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ား (1)
- ျပည္တြင္းသတင္း (5)
- ေဆာင္းပါး (37)
- ႏိုင္ငံတကာသတင္း (3)
Monday, July 21, 2014
၀ါဆိုလ ပဥၥင္းေတာ္ခံေသာခါ….
တစ္ဆယ့္ႏွစ္လရာသီတြင္ ေလးလေျမာက္ေသာလတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၀ါဆို၀ါ ကပ္ျပဳေသာ လျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ၀ါဆိုလဟုေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ၀ါဆိုလတြင္ ကရကဋ္ ရာသီျဖစ္ၿပီး ျပဳဗၺာသဠ္နကၡတ္စန္းယွဥ္ သည္။ ရာသီပန္းအေနျဖင့္ ပုန္းညက္ပန္းပြင့္ပါသည္။
“ကိုးခြင္ငယ္မိႈင္းပါလို႔၊ ျမင္တိုင္းမွာတ့ဲ မဲညိဳ၊ လ့ဲလ့ဲငယ္စို၊ ယုဂႏၶဳရ္ ေတာင္မဟာက ျပဳဗၺာသဠ္ထြန္းတ့ဲ လကိုေလး။ ဆင္တာရာငယ္၊ ရာသီကရကဋ္ နရိႏၵာလဲ၊ ညာေတာင္နတ္ႏွင့္ ဖိုလ္ျမတ္ကယ္ နိဗၺဴ၊ ေအာင္ဆုယူ လို႔၊ ရွစ္ျဖဴရိပ္စံ၊ပဥၥင္းေတာ္ခံေသာခါ၊ ေရလွ်ံတ့ဲ ၀ါဆိုမွာ၊ ပုန္းညက္ညိဳ၊ မာလာမင္းက ၊သင္းလွတယ္ေလး…” ဟု မဟာအတုလမင္းႀကီးက ၀ါဆိုလဘြဲ႕ကို ထိုသို႔ေရးဖြဲ႕ထားပါသည္။
ရဟန္းတို႔ ၀ါဆို၀ါကပ္ရာတြင္ ပုရိမ၀ါကပ္ျခင္းႏွင့္ ပစၦိမ၀ါကပ္ျခင္းဟူကာ ၀ါဆို၀ါကပ္ျခင္းႏွစ္မ်ိဳးရွိ ပါသည္။ထို၀ါကပ္ျခင္းႏွစ္မ်ိဳးတြင္ ၀ါဆိုလသည္ ပဓာနျဖစ္ကာ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ၀ါဆိုလတြင္ ၀ါမကပ္ ႏိုင္ပါက ၀ါေခါင္လမွာ ပစၦိမ၀ါကို ခြင့္ျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္။
၀ါဆို-၀ါေခါင္ႏွစ္လသည္ ၀ႆနဥတုမည္၏။ ဤ၀ႆနဥတု၌ စိုစြတ္၏။ ပူတံုေအးတံုရွိ၏။ အိုက္၏။ ေကာင္းကင္၌ မိုးတိမ္မျပတ္ရွိ၏။ အေနာက္ကေလက်တတ္၏။ နတ္သမီးကြမ္းေသြးစေသာ ပိုးမွက္ျခင္ဖားအစရွိသည္ တို႔ေပါ မ်ားကုန္၏။ ထိမ္ မအူ လက္ထုတ္ ဆပ္သြား ျမတ္ေလး ပုန္းညက္စေသာ ပန္းတို႔သည္ ပြင့္ကုန္ ၏။ ျမစ္ေရတို႔သည္ ျပည့္လွ်ံကုန္၏။ ေရအိုင္ ေရကန္ စသည္တို႔ ၌ ၾကာျဖဴ ၾကာညိဳတို႔သည္ ပြင့္ၾကကုန္ ၏။ ေျမအျပင္၌ မိုးေရျဖင့္ မထင္ရွားေသာ ကုန္းၾကည္းရွိကုန္၏။ စပါးပင္တို႔ျဖင့္ တင့္တာ္ကုန္၏” ဟု ဥတုေဘာဇနက်မ္းတြင္ ေရးဖြဲ႕ထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
ေရွးအခါက ျမန္မာမင္းမ်ားသည္ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ ပဥၥင္းေတာ္ခံပြဲဆင္ယင္က်င္းပခ့ဲေသာေၾကာင့္ ပါဆိုလကို ပဥၥင္းေတာ္ခံေသာလဟုေခၚတြင္ခ့ဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပဥၥင္းဟူသည္ ပဥၥအဂၤဟူေသာ ပါဠိကို ျမန္မာလို ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ရာ ပဥၥဟူသည္မွာ အဂၤါငါးပါးကို ဆိုလိုသည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ ပဥၥင္းျဖစ္ေျမာက္ရန္အတြက္ အဂၤါငါးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုမွသာ ရဟန္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ပဥၥင္း၏အဂၤါငါးပါးမွာ
၁။ ၀တၳဳသမၸတိၱ =ရဟန္းေလာင္း၏ျပည့္စံုျခင္း၊ ထိုသူသည္ နပုန္းပ႑ဳတ္၊အေမသတ္ျခင္း၊ အေဖ သတ္ျခင္းအစရွိသည္မွ ကင္းကာ အသက္ႏွစ္ဆယ္ရွိရမည္ဟု ဆိုလိုသည္။
၂။ ဥတၱိသမၸတိၱ = ၪတ္ထားျခင္း၏ျပည့္စံုျခင္း၊ ၪတ္ကမၼ၀ါမွာ ရဟန္းေလာင္းကို မသံုးသပ္ျခင္း၊ သံ ဃာကို မသံုးသပ္ျခင္း အစရွိေသာ အျပစ္မ်ားရွိ၏။ ဤအျပစ္မ်ားမွ ကင္းစင္ျခင္းပင္ ၪတ္ထားျခင္း၏ ျပည့္စံု ျခင္း မည္၏။
၃။ အႏုႆသမၸတိၱ = ကမၼ၀ါ ရြတ္ဖတ္မႈျပည့္စံုျခင္း။
၄။ သီမသမၸတိ = သိမ္၏ျပည့္စံုျခင္း။
၅။ ပရိသ သမၸတိ = ပရိသတ္၏ျပည့္စံုျခင္း။
ရဟန္းေလာင္းသည္ ၄င္းအဂၤါငါးပါးႏွင့္ျပည့္စံုမွသာ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ေရာက္ေတာ္မူသည္။
ေရွးအခါက ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ ပဥၥင္းေတာ္ခံပြဲက်င္းပခ့ဲေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္တြင္ ပဥၥင္းေတာ္ခံ ပြဲသာမက ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔ဟုလည္း သတ္မွတ္ၾကပါေသးသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သိဒၶတၱမင္းသားသည္ ဥရုေ၀လ ေတာ ေနရဥၥရာျမစ္ကမ္းပါးအနီးေဗာဓိ ပင္ရင္းတြင္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ သဗညဳတ ဥာဏ္ကိုရရွိၿပီး ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိေတာ္မူခ့ဲပါသည္။ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔သို႔ေရာက္ေသာအခါ ပဥၥ၀ဂီငါးဦးကုိ ဓမၼစၾကာတရားေဒသနာေဟာၾကားေတာ္မူ ခ့ဲေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ခင္လယ္လယ္ခ်စ္(ျမန္/ဂုဏ္)
Labels:
ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment